GROOM-uutiset ja tapahtumat

Mroom FAQ – useimmin kysytyt kysymykset

26.11.2015

mroom
Markkinointi ja mainonta -lehti

Mroom Frequently Asked Questions (FAQ)

Joudumme nykyään käyttämään yhä enemmän aikaa tilanteisiin missä Mroom ja GROOM niminä, tai meidän toimintamme, sekoitetaan keskenään. Viimeksi pari päivää sitten vastailin kilpailijalleni tarkoitettuun palauteviestiin. Näitä vastaavanlaisia tilanteita on vuosien varrella ollut useita. Eikä varmaan vain meillä vaan myös toisin päin, uskoisin.

Ajattelin vihdoinkin kirjoittaa siitä millaisiin kysymyksiin törmäämme, jos ei ihan päivittäin niin ainakin viikoittain. Lisäksi kerron tässä myös vastauksemme meille esitettyihin kysymyksiin.

Kumpi oli ensin Mroom vai GROOM?

GROOM Parturit nimi on rekisteröity aputoiminimeksi silloiselle toiminimelleni 20.06.2005. Varsinainen toimintamme alkoi kuitenkin jo 2.4.2005. Kilpailijamme ensimmäinen rekisteröity nimi Room M on rekisteröity 17.12.2008. Heilläkin varsinainen toiminta alkoi pari kuukautta aikaisemmin.

Miksi GROOM on rekisteröinyt myös nimen Mroom?

Olimme saaneet vihiä, että Mroom-niminen parturiliike oli avaamassa. Emme rekisteröineet nimeä kiusantekotarkoituksessa vaan suojellaksemme omaa nimeämme, brändiämme ja toimintaamme. Siinä vaiheessa kun rekisteröimme tuon nimen, kilpailijamme ei ollut hakenut eikä rekisteröinyt vielä mitään Mroomiin viittaavaa nimeä patentti- ja rekisterihallituksessa. Jälkeenpäin tätä nimeä on yritetty saada meiltä niin hyvällä kuin pahalla.

Miten on mahdollista, että Mroom ja GROOM ovat niminä ja toimintana niin lähellä toisiaan?

Tätä asiaa mekin olemme hämmästelleet.

Kilpailu on sallittua ja jopa suotavaa, sillä se pistää panostamaan työhönsä ja tekemään parhaansa. Tänäkin päivänä me koulutamme muita alan liikkeitä ja teemme monen meidän alan liikkeen kanssa yhteistyötä. Kun kilpailu on rehtiä ja tervettä niin meidän mielestämme se on vain hyvästä.

Ala on pieni ja monet alalla olevat ihmiset tuntevat toinen toisensa. Tieto ja sana liikkuu, ero on vain miten sitä tietoa käyttää. Me arvostamme kaikkia meidän kilpailijoitamme ja Mroomillakin on toimiva ja vahva oma konsepti. Ainoa asia mikä meitä on alusta lähtien häirinnyt on nämä liian samanlaiset nimet. Kuten jo alussa mainitsin, ne aiheuttavat lähes päivittäin sekaannuksia välillämme.

Miksi Mroom myy tuotesarjaa nimeltä M GROOM?

Tässä toinen hämmästyksen aihe. Tämä tuotesarja tuli vähän myöhemmin kuvioihin. Meidän mielestämme kilpailijallamme on joko huono mielikuvitus nimien suhteen tai sitten tuotesarja on puhdasta v-tuilua kun emme suostuneet luovuttamaan Mroom-aputoiminimeämme heille :)

Miksi emme ole tehneet tälle nimiasialle mitään?

Alussa uskoimme, että Patentti- ja rekisterihallituksessa rekisteröity nimi oikeasti merkitsisi jotain ja antaisi yritystoiminnalle suojaa. Myöhemmin huomasimme, että se antaa loppupeleissä todella heppoisen suojan – riittää yhden kirjamen ero tai välilyönti.

Olemme olleet yhteydessä niin Patentti- ja rekisterihallitukseen kuin rakkaseen kilpailijaammekin tämän asian tiimoilta. Kumpikin taho on ollut yhtä joustamaton. Ainoa keino olisi viedä asia eteenpäin käräjille.

Alkuun katsoimme, että vaikka sekoitettavuutta olikin nimissä, toimimme pääkaupunkiseudulla ja kilpailijamme Pirkanmaan alueella. Tuolloin olimme sitä mieltä, että oikeusprosessi olisi ollut liian raskas meille. Halusimme keskittyä oman toimintamme kehittämiseen eikä käräjillä istumiseen. Nyt myöhemmin kun kilpailijamme on laajentanut myös pääkaupunkiseudulle (ensimmäinen liike risteyksen toiselle puolelle), on asiaan tullut enemmän sekoitettavuuden mahdollisuuksia. Vaikka yritämme erottua kilpailijastamme, on se ollut nykyään huomattavasti vaikeampaa, sillä kilpailijamme seuraavat/tekevät samantyyppisiä asioita kuin me.

Miksi meillä ei ole samanlaista vuosijäsenyyttä kuin Mroomilla?

Meille jokainen asiakas on tärkeä, kävit sitten kerran tai useamman kerran vuodessa. Meidän mielestämme käsityöstä ja palvelusta olisi hyvä maksaa vasta kun asiakas on tuotteen tai palvelun saanut. Tällöin asiakas maksaa saadusta palvelusta. Mikäli jostain syystä asiakkaamme ei ole tyytyväinen saamaansa palveluun tai tuotteisiin, meillä on GROOM tyytyväisyystakuu, jolloin tarvittaessa asiakas saa vaikka rahansa takaisin. Meille kaikki asiakkaat ovat platinaakin arvokkaampia.

Miksi minun tulisi käydä ennemmin GROOMissa kuin Mroomilla?

Tämä on yksi yleisimpiä kysymyksiä mihin törmäämme. Voisimme selitellä pitkiä tarinoita tyytyväisyystakuustamme, jatkuvista koulutuksistamme, laadukkaista tuotteistamme, korkeasta asiakastyytyväisyysprosentistamme ja persoonallisista liikkeistämme. Voisimme kertoa kuinka meillä ei leikata pelkästään koneella ja muotoilusaksilla vaan käytämme parturoinnissa kaikkia työvälineitä, ja että meille pääsee ajanvarauksella tai ilman ajanvarausta. Voisimme vielä lisätä, että hiomme palvelukonseptiamme asiakaslähtöisesti, jota ei ole tehty tähtäämään lisämyyntiin vaan tuomaan asiakkaillemme elämyksiä. Lopulta kaikki kuitenkin kiteytyy meidän puoleltamme sloganiin: ”Komeaksi – tai rahat takaisin!”

Sami

Black Friday lähestyy

Poimi itsellesi vuoden parhaat edut! Black Friday ja pimeät hinnat lähestyvät kovaa vauhtia. Kampanjatuotteet paljastetaan ma 25.11.

Suosituimmat tuotteet viedään käsistä, joten riennä ostoksille heti kampanjan alussa.

Myös liikkeissä erä tuotteita alennettuun hintaan 25.11. alkaen!

 

Verkkokauppaan

Siirry takaisin sivun alkuun